Kvällstankar

Idag är en sån där dag som man om en vecka eller två kommer ha glömt bort. Det regnar för fullt ute, och det har gjort det mer eller mindre hela dagen. Jag blir alltid på ett speciellt humör när det är dåligt väder ute. Jag vill lägga mig ner och gråta utan någon vidare anledning. Inte för att någonting har hänt, utan för att jag bara känner för det. 

Idag har jag hämtat min lillebror Adam på dagis. Det var hans första dag på den större avdelningen. Han är så söt! Han växer dock alldeles för fort. Idag har jag även hjälp Maja skriva in sig på körskolan. Hon var så nervös, men jag är övertygad om att det kommer gå jättebra! Så förvänta er att hon också kommer ha körkort snart.

Det är nästan läskigt att tiden går så fort. Nästan alla jag känner i min ålder har körkort, jobbar eller ska börja plugga vidare. Jonathan har börjat på gymnasiet, och det är Rebeccas sista år i grundskolan. Många kommer också flytta bort från lilla Borlänge. Till exempel min Fanny, som ska flytta till Karlstad för att plugga. Jag kommer inte klara mig. Hon kommer säkert hitta sin framtida man där nere och gifta sig och aldrig flytta tillbaka. Nu ligger ju dock Karlstad i Sverige, så det kanske inte blir lika illa som jag tänkt mig… Själv ska jag plugga design ett år, och har ingen aning om vad jag ska göra efter det. Men det finns mycket som kan förändras och hända på ett år, så vi får se vart jag tar vägen.

Just nu ska jag ta vägen till sängen, äta lite chips och kolla på en film eller två. Ska försöka njuta av sista ledigheten innan livet kommer ikapp mig igen. 

Kommentera

