Bättre sent än aldrig?

Har alltid mest tankar på natten ändå, så varför inte skriva ett inlägg nu? Jag påbörjade faktiskt ett igår, men glömde skriva klart. Det kommer bli lättare när jag får mig egna dator. Väntar fortfarande på den. Tydligen befinner den sig någonstans i Tyskland…

Idag vaknade jag av en ringande farmor. Är fortfarande förvånad över att hon vågar använda telefonen eftersom hon är en sådan teknofob. Hursomhelst så frågade hon om hjälp med diverse ärenden, vilket jag mer än gärna ville hjälpa henne med eftersom hon aldrig brukar be om hjälp annars. Plus att det är väldigt svårt att säga nej till en äldre kvinna som ber om hjälp.

Som tack att jag hjälpte henne bjöd hon mig på smörgås och fika från Almas café. Gott var det! Och kul att få umgås med farmor själv. Brukar bara träffa henne under en högtid eller när någon fyller år annars. Och det är inte helt fel att hon är sportintresserad, dvs. hon pratar mer än gärna om Arsenal, who doesn’t like that?

Efter min qualitytime med farmor hade jag lite qualitytime med Fanny!
Vilket är väldigt behövligt. Det har varit en Fanny vecka, för hon flyttar imorgon, eller det blir ju idag. På något sätt känns det värre den här gången än när hon flyttade till London. För hon var ju ”bara” nästan ett år i London, och nu kommer hon vara borta i FYRA år. Ser verkligen inte fram emot att säga farväl till Fanny imorgon… Nu behöver jag tänka på något annat.

Klockan 5 så spelade vi ultimatefrisbee vid gulan, som inte heter gulan längre, vilket var kul som vanligt. Höll dock på att bli blind när jag blev träffad av en frisbee i fullfart en centimeter från ögat. Kommer säkert va lila under ögat imorgon. Det blir lagom fint till när jag börjar folkhögskolan på måndag. Är glad att jag inte blev helt blind iallafall, och vi vann ju trots allt matchen, så det blev ett lyckligt slut.

Resten av kvällen har jag och systra mi spenderat att kolla på serier (Chasing Life). Den är så bra! Har redan sett alla avsnitten, men Rebecca har inte det, och jag är mer än okej med att se alla avsnitt igen. Leo.

Jag känner hur ögonlocken blir tyngre och tyngre. Det brukar vara ett tecken på att man borde sova. Så tack för mig!

Kommentera

