Djupa tankar, hämta snorkel

Ligger och lyssnar på Evanescence av någon konstig anledning, och det får mig att känna mig väldigt dramatisk. Jag har så många tankar i mitt huvud som vägrar att lugna ner sig. Så jag tänkte att varför inte skriva ett liten inlägg nu till tolvslaget?

Vad är meningen med allt jag gör? Dagarna bara rullar på, men livet står still… Vet inte vad jag ska göra för att det ska gå i någon riktning. Vet inte vad jag vill hålla på med i framtiden. Jag tror att jag vill jobba inom design, men efter att ha sett hur sjukt duktiga alla andra är i min klass, börjar jag tveka på om jag ens har en chans inom yrket. Jag vet att man inte ska jämföra sig, men det är lättare sagt än gjort.

Så vad ska jag då hålla på med i framtiden? Dagisfröken? Visst, hade gärna jobbat med barn om det inte hade varit för alla föräldrar som tycker att de kan bete sig hur dom vill. Ugh. Jag har ju dock ett år till godo, eftersom jag hoppade över lekis som liten, så jag känner ändå att jag har tid att komma på vad jag vill i framtiden. Och jag har ju trots allt inte ens fyllt 20 än. Man behöver inte ha alla svar än.

Kommentera

