Intensiv helg

Första gången på länge jag faktiskt inte skriver alltför sent. Kommer inte kunna skriva så mycket om vad jag har gjort idag, eftersom jag knappt gjort något överhuvudtaget. Eftersom helgen har varit så intensiv så har jag vilat ut rejält idag.

Vi har haft församlingshelg i kyrkan i helgen, vilket alltid är kul. Det började med lovsångskvällen på fredagen klockan 7. Vi som sjöng och spelade var där klockan 10 i 6 dock, så om man summerar ihop allting så sjöng och spelade vi allt som allt i ca 3 timmar i sträck. Mina fötter var inte så lyckliga. Men så värt det. Sen blev det korv med bröd efter.

Brukar alltid försöka ha på bra musik i hörlurarna när jag skriver, men jag kommer inte på någon låt jag vill lyssna på. Ugh, hur som helst, carrying on.

Lördagen började ”tidigt”, klockan 10. Kom igen, 10 på en lördag är faktiskt tidigt? Jag tycker ändå det är bra att den börjar ganska tidigt för man märkte att tiden gick väldigt fort. Det började med… predikan? föreläsning? har ingen aning om vad dom kallade det för. Det var bra iallafall! Det handlade om Relationer.

Efter halva Del 1 av föreläsningen, känns fortfarande som att jag använder fel ord, så var det fika. Sen fortsatte seminariet? Bättre? Sen mat, sen mer prat, sen fika. Börjar ni se mönstret? MYCKET MAT! Haha. Efter fikat var det en ”paus” och uteaktiviteter. Och jag säger ”paus” för att jag och Johanna fick inte så mycket till paus. Vi skulle nämligen ha hand om frågesport och lekar som vi behövde förbereda oss till. Vilket inkluderade att räkna 593×2 makaroner som skulle stoppas i burkar som utslagningsfråga. Utmärkt idé… haha!

Sen klockan 18.00 var det dags för party, aka. äta mat och umgås! Vilken blev en mycket trevlig kväll med skratt, nästan eldsvådor och höftlåsning! Själva officiella partykvällen slutade klockan…22? Men jag, Johanna, Edvin, Emanuel och Rebecca stannade kvar i kyrkan efter. Vi lekte några nya och gamla lekar, skrattade och körde bilkurragömma. Always a pleasure. Bilkurragömma går ut på att en bil gömmer sig och ger sen en ledtråd till den bil som letar.

Trots omedvetet fusk från grabbarnas sida så lyckades vi hitta dem ganska fort. Dom gav oss nog lite för snälla/dumma (du väljer) ledtrådar. Vi får nog utvidga området nästa gång, så det har någon chans. Hehe.

Nu börjar klockan ticka iväg lite, och jag har en stor vecka framför mig. Har kroki i skolan, och ska därmed måla av nakna människor en hel vecka. Wo…ho…

Kommentera

